Żółwie lądowe > Choroby

Chory kilkunastoletni żółw;(

(1/9) > >>

darus161:
Ostatnio kupiłem żółwia stepowego. Nie znam się na razie zbytnio na tym. Ma około 15cm średnicy i ma lekko miękką skorupkę oraz bardzo przerośnięty pyszczek (ten taki ząbek, nie wiem jak to nazwać). Proszę powiedzcie mi jak temu zaradzić. Kupiłem mu już wielkie terrarium (ponad 100 cm, wcześniej trzymany w 40) i na lato będę mu robił wybieg. Kupię Lampe UV i takie tam, ale jak mu zetrzeć ten Dziubek? On mu musi bardzo przeszkadzać??
I drugie pytanie. Czy obcinać mu paznokcie? Ma on je już troszkę za długie jak na mój gust.

Bartek:
Paznokcie tak obcinać, obcinasz powyżej czarnego gdzie jest nerw. Dziobek tez można obciąć, spiłować.
Miękka skorupa to brak UVB czyli promieniowania, choć powody mogą być inne.

Jak najszybciej do dobrego weterynarza, on ci pomoże z spiłowaniem dzioba. Potem odpowiednia dieta i oświetlenie w terrarium.

Beata:
Witam :)
Ja radziłabym pazurki spiłować pilniczkiem. Do obcinania trzeba mieć bardzo pewną rękę i wyczucie żeby nie zrobić krzywdy żółwiowi. Chyba że zrobi to doświadczony fachowiec - weterynarz.

Korekty dzioba też najlepiej dokonać u dobrego weta (mają specjalne maszynki do spiłowywania) albo pozostawić w terrarium spory kamień (np. piaskowiec) albo w całości sepię. Istnieje szansa że żółw instynktownie sobie na tym sam spiłuje dziób.  :)

Wybieg to będzie dla niego doskonała terapia. Póki co dbaj o właściwą dietę, bogatą w wapń. Posypuj roślinki nawet codziennie po troszku sepią (do kupienia w sklepach zoologicznych, naturalny suplement wapniowy dla ptaków) i koniecznie naświetlaj UVB. Żółw ma pewnie spore niedobory. Dobrze by obadał go fachowym okiem porządny weterynarz.

Zresztą zamieść jak masz możliwość fotkę żółwia, może coś się jeszcze rzuci nam w oczy.

darus161: