Żółwie lądowe > Pierwsze kroki

Notatka dla początkujących

<< < (12/12)

Mungo1802:
Dziekuje Ci heres za kolejna pomoc.moze jestem marudny ale chce byc dobrze przygotowany na przyjecie zolwia i chce sie poradzic najlepszych fachowcow na tym forum.z gory dzieki za wyrozumialosc i za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam

Nadia:
Jeżeli będe mogła zapewnić żółwiowi wybieg na dworze od wiosny do późnej jesieni to czy będe mogła trzymać go bez terrarium? Pytam się ponieważ rozważam zakup żółwika ps. Mam tylko 11 lat tak więc no. Nie znam się  :(

Kenet:
Terrarium jest konieczne przy utrzymaniu żółwia. Jest to miejsce w którym, żółw przebywa jesienią do czasu hibernacji oraz po hibernacji do czasu gdy nie zrobi się ciepło na dworze.

doru:
Nie wiemy po pierwsze o jakim gatunku mowa. Zakładając, że o najpopularniejszych greckich i stepowych - dla doświadczonych hodowców i w miarę możliwości lokalowych terrarium nie jest konieczne. Moje żółwie prosto z wybiegu szły do lodówki, z lodówki na wybieg. Problem może pojawić się, jeśli żółw np. zachoruje i nie będzie mógł zimować - wtedy przyda się choćby duża skrzynia żeby przechować go w domu.

Mam jednak wrażenie, że Nadia pyta o co innego - czy w okresie "wybiegowym" można nie trzymać żółwia w terrarium, tylko na samym wybiegu - tak, można, a wręcz trzeba trzymać żółwia na wybiegu całą dobę, oczywiście miejsce musi być zabezpieczone i dalej mówię o gatunkach zimujących.

Nadia, ja zapatrują się na żółwika Twoi rodzice? Czy wiedzą, jak dużo można zapłacić za weterynarza jeśli zwierzak zachoruje i ile trzeba wydać na urządzenie mu takiego wybiegu albo terrarium? O jakim żółwiku dokładnie myślicie?

Skywallker:
dzień dobry,