Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

• 19.06.2025, 15:22:09 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Raczkująca żółwiowa mama.  (Przeczytany 4183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rummikka

• Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Reputacja: 0
Raczkująca żółwiowa mama.
« dnia: 13.01.2016, 16:00:35 pm »
Więc tak: przywitałam się już w wątku z rozmowami ogólnymi i teraz mam trochę informacji do zweryfikowania.

Trochę offtopu:
Jestem początkującym żółwim rodzicem. Razem z mężem mamy problem z "produkcją" własnych dzieci (jeszcze się nie dorobiliśmy ze względu na moją chorobę) więc co raz to przychodzą nam do głowy różne pomysły odnośnie tego, jakie zwierzęta będziemy mieć w przyszłości. Koza, świnka zwisłobrzucha, papuga... Od moich teściów w święta wzięliśmy stare akwa dla rybek i postanowiliśmy zająć się hodowlą kraba tęczowego. Teściowa (cudowna kobieta!) stwierdziła, że prześlą nam pieniądze i kupmy sobie żółwia. Moja pierwsza myśl "one są takie brzydkie". A potem zobaczyłam w internecie zdjęcia greków. Najpiękniejsze mordki na świecie! Zakochałam się po prostu. Zaczęłam czytać i doszkalać się w dziedzinie żółwiowego bytowania i odkryłam dlaczego nie lubiłam żółwi: wszystkie stepy jak zawsze widziałam to były biedne, powykręcane kreaturki z przemytu hodowane w kartonie po butach i karmione salatą. Kiedyś każdy miał żółwia, bo to nie ucieknie, dziecko nie zrobi krzywdy, bo skorupa, zje sałate i ciągle śpi. Biedactwa. No i wczoraj żółwik przyjechał do mnie pociągiem z Panem konduktorem w cieplutkim wagonie.
Koniec offtopu.

Żółw grecki wykluty 30.10.2015r.