Więc tak: przywitałam się już w wątku z rozmowami ogólnymi i teraz mam trochę informacji do zweryfikowania.
Trochę offtopu:
Jestem początkującym żółwim rodzicem. Razem z mężem mamy problem z "produkcją" własnych dzieci (jeszcze się nie dorobiliśmy ze względu na moją chorobę) więc co raz to przychodzą nam do głowy różne pomysły odnośnie tego, jakie zwierzęta będziemy mieć w przyszłości. Koza, świnka zwisłobrzucha, papuga... Od moich teściów w święta wzięliśmy stare akwa dla rybek i postanowiliśmy zająć się hodowlą kraba tęczowego. Teściowa (cudowna kobieta!) stwierdziła, że prześlą nam pieniądze i kupmy sobie żółwia. Moja pierwsza myśl "one są takie brzydkie". A potem zobaczyłam w internecie zdjęcia greków. Najpiękniejsze mordki na świecie! Zakochałam się po prostu. Zaczęłam czytać i doszkalać się w dziedzinie żółwiowego bytowania i odkryłam dlaczego nie lubiłam żółwi: wszystkie stepy jak zawsze widziałam to były biedne, powykręcane kreaturki z przemytu hodowane w kartonie po butach i karmione salatą. Kiedyś każdy miał żółwia, bo to nie ucieknie, dziecko nie zrobi krzywdy, bo skorupa, zje sałate i ciągle śpi. Biedactwa. No i wczoraj żółwik przyjechał do mnie pociągiem z Panem konduktorem w cieplutkim wagonie.
Koniec offtopu.
Żółw grecki wykluty 30.10.2015r.
Na podłoże dla skorupki mam chips kokosowy (nie linczujcie mnie jeszcze!) wymieszany z ziemią, ubity i na to sianko. Ale to tylko rozwiązanie tymczasowe, bo trawka dopiero w trakcie wzrostu, więc to trochę potrwa. Podłoże zwilżam i wydaje mi się, że żółwik jest bardzo zadowolony. Nie pyli zbytnio, nic się do żółwia nie przyczepia, a i kopać sobie może (:
Przejściowo na razie dałam mu rukolę, bo czekam na susz. Proponowali mi w zoologicznym jakieś "kulki mocy" dla żółwia, ale skoro psa i męża nie karmię gównem, to żółwika też nie będę, bo skład tego był tragiczny (nafaszerowane jakimś dodatkowymi witaminami itp.) W terra ma wapno.