Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

• 23.05.2025, 07:29:26 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Znalazłem żółwia  (Przeczytany 6517 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JarroAmalio

• Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Reputacja: 1
Znalazłem żółwia
« dnia: 26.07.2015, 10:05:01 am »
Witajcie.
Znalazłem wczoraj żółwia, na to wygląda, że greckiego. Choć zasadniczo to jest mało istotne. Potrzebuję ogólnej pomocy.
Otóż już dziś najprawdopodobniej żółw będzie miał nowego właściciela, ale ogólnie jest z nim coś nie tak. A na żółwiach nie znam się kompletnie, więc nie wiem co robić.
Żółwia trzymam na zamkniętym balkonie (tzn zabudowany całkowicie, ścianka zamiast balustrady i okna). Wczoraj był bardzo energiczny. Chodził w kółko po swoim "terrarium" przez większość popołudnia i wieczora i przez drzwi balkonowe za wszelką cenę próbował się dostać do pokoju. Po 21 walenie po drzwiach ustało. Poszedłem zobaczyć co z żółwikiem, a ten schował się do skorupy i na to wygląda, że spał. Dziś rano jak się obudziłem zauważyłem, że nie obudziło mnie walenie po drzwiach, więc zajrzałem znowu na balkon. Zastałem go w tym samym miejscu co wczoraj wieczorem. Miał wyciągnięte wszystkie kończyny i głowę, ale tak jakby nie miał siły się ruszać. Dałem go na środek i tylko próbował ruszać przednimi łapkami i tak jakby piszczał. Albo świszczał. Zrobiłem mu więc ciepłą kąpiel. Nalazłem do miski trochę wody (nie za ciepłej, bardziej letniej) i położyłem go w tej misce. Wypróżnił się i generalnie zaczął ruszać, a nawet próbować uciekać. Tym niemniej dalej był jakiś anemiczny. Teraz znowu dałem go na balkon. Przemieszcza się, ale jest bardzo anemiczny. Teraz na przykład leży w jednym miejscu. Tylne łapki ma wyciągnięte za siebie, nie podkurczone (wygląda to tak jakby zanim stanął, to nimi powłóczył).