Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 28.03.2024, 13:38:02 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Żółwikowi stepowemu odpadły dwie łuski spod brzuszka  (Przeczytany 2191 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline magda_15

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Żółwikowi stepowemu odpadły dwie łuski spod brzuszka
« dnia: 09.07.2020, 10:32:40 am »
Dzień dobry Państwu,

Mój mały kuzyn dostał jakiś czas temu żółwia i niedawno zauważył, że podczas kąpieli odpadły mu z części brzusznej pancerza dwie części (łuski)?
Ja nie jestem hodowcą i nie znam się na żółwiach kompletnie, próbowałam więc szukać informacji w internecie na ten temat, ale nie mogę nic znaleźć.
Wydaje mi się, że nie jest to normalne zjawisko oraz, że tak odsłonięta skóra może boleć żółwika, więc od razu umówiłam ją do weterynarza, wizyta za dwa dni.

W międzyczasie chciałabym jednak spytać czy ktoś miał może podobne doświadczenie? Czy jest to niebezpieczne? Na tej odsłoniętej części zrobiła się jakby mała dziurka jeszcze w tej skórze.

Jeśli ktoś mógłby się podzielić wiedzą w tym temacie byłabym bardzo wdzięczna za odpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie,
Magda

Offline Kenet

  • Żółw promienisty (Geochelone radiata)
  • **
  • Wiadomości: 828
  • Reputacja: 601
  • Ż.grecki Testudo hermanni #redutaprzejmujeswiat
Odp: Żółwikowi stepowemu odpadły dwie łuski spod brzuszka
« Odpowiedź #1 dnia: 09.07.2020, 11:24:03 am »
Wyślij zdjęcia, jak to wygląda bo bez zdjęć trudno cokolwiek powiedzieć.
Do jakiego weterynarza go zapisałaś? Ważne jest aby był to specjalista od gadów bo zwykły weterynarz bardziej zaszkodzi niż pomoże.

Offline magda_15

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Odp: Żółwikowi stepowemu odpadły dwie łuski spod brzuszka
« Odpowiedź #2 dnia: 09.07.2020, 11:48:40 am »
Dziękuję za odpowiedź @Kenet!