Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 20.04.2024, 13:50:24 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Witam i pytam "raab70"  (Przeczytany 5766 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline raab70

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 260
  • Reputacja: 9
  • Warszawianka
Witam i pytam "raab70"
« dnia: 27.09.2007, 00:27:00 am »
Witam. Jestem wybitnie początkującym żółwiem, dlatego też moje pytanie będzie prawdopodobnie banalne. Po pierwsze , żółw szczęśliwie znalazł nowy dom , a z pomocą szanownego forum zostaną mu zapewnione właściwe warunki bytowania. Czy po drugie, nowy właściciel Filipa , powinien zgłosić posiadanie żółwia do właściwego urzędu (miejskiego?) skoro nie posiada żadnych dokumentów potwierdzających jego zakup? Czy istnieje jakiś rozsądny sposób, na legalne posiadanie tego nowego domownika (np. jakaś forma oświadczenia o zaistniałej sytuacji)?  Miałem kilka lat temu okazję opiekować się żółwiem , który prawdopodobnie przeszedł gehennę związaną  z przemytem tych zwierząt     , niestety nie byłem na tyle do tego przygotowany , by mu wystarczająco pomóc. Żółw zdechł. Dlatego też zgadzam się z forumowiczami apelującymi o nie stwarzanie popytu na te zwierzęta ze źródeł niesprawdzonych. Z drugiej strony przekonuje mnie uzasadnienie , że jeśli ktoś bardzo chce posiadać  żółwia , i znajduje takiego będącego w potrzebie np. na serwisach aukcyjnych , to lepiej żeby on stał się jego nowym opiekunem , aniżeli osoba , która z jakichś przyczyn straciła do tego serce. Troszkę się rozpisałem , ale wróćmy do pytania, co poradzicie nowemu opiekunowi Filipa?     
« Ostatnia zmiana: 27.09.2007, 10:21:13 am wysłana przez still »
Nie ma głupich pytań , są tylko głupie odpowiedzi...

Offline Bartek

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1391
  • Reputacja: 10
Witam użytkownik raab70
« Odpowiedź #1 dnia: 27.09.2007, 07:34:42 am »