Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 28.03.2024, 15:05:44 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Czy to normalne?  (Przeczytany 8068 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline robson

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Reputacja: 0
Czy to normalne?
« dnia: 23.07.2010, 09:52:37 am »
Witam! Nie znam się zbyt na rozmnażaniu żółwi, ale mam pewien problem. Mam dwa żółwie greckie, samiczkę i samca. Samiec ma około 10 lat, a samiczka 7. Na początku mieli oddzielne terarium, ale po pewnym czasie mieszkają razem. On ją czasami podgryza ( czytałem w innym poście że to zew godowy ), potem ją dojeżdża :o , to znaczy ona ucieka a on ją goni i bierze od tyłu do tego jeszcze (on) piszczy. ;D czy to dobrze? czy mam je od siebie rozdzielić?

Offline sola

  • Pomocnik adopcyjny
  • Żółw promienisty (Geochelone radiata)
  • **
  • Wiadomości: 757
  • Reputacja: 16
Odp: Czy to normalne?
« Odpowiedź #1 dnia: 23.07.2010, 11:18:34 am »
To jest jak najbardziej naturalne zachowanie....Typowe dla godów....tylko na dłuższą metę jest to stresujące dla samicy. I jeśli będzie się to przeciągało w czasie lepiej będzie ich rozdzielić i łączyć tylko na okres godów....

Offline nulus

  • Moderator
  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • *
  • Wiadomości: 1218
  • Reputacja: 24
Odp: Czy to normalne?
« Odpowiedź #2 dnia: 23.07.2010, 11:19:32 am »
Tak, popieram sole. To normalne, ale o te porze roku niewskazane. Ja bymz godami wstrzymał się tak do końca sierpnia. TEraz niech odpoczywają, jest lato, czas estywacji.
Pozdrawiam, Nulus!

Offline carlos080876

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 7
  • Reputacja: 1
Odp: Czy to normalne?
« Odpowiedź #3 dnia: 12.08.2010, 23:11:39 pm »