Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 19.11.2017, 05:43:55 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Znaleziona Greczynka złożyła jajo  (Przeczytany 383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« dnia: 23.08.2017, 07:54:22 am »
Witam, szukam pomocy.

Dwa miesiace temu, w mojej okolicy znaleziono żółwia. Zgłoszono to do Tozu,wiec ktos wydedukował, ze zadzwoni do mnie. Ja mam swoja skorupkę, 3 letnia. Powiedzialam ok, bo troche szkoda, zeby żółw żył na podlodze.
Okazalo sie, ze znaleziono samice, ciut ponad 800gram. Olbrzymia, bardzo zadbana. Weterynarz ja pooglądał, kondycja dobra, zadnych dziwnych nieprawidłowości. Widac, ze zwiała komus kto mial pojecie.
Fakt znalezienia żółwia zostal zgłoszony (UM, tozy, ogłoszenia w lokalnej prasie, ogłoszenia na głównym serwisie informacyjnym, schronisko telefony sie rozdzwoniły. Fakt zgłosiłam rowniez na policje - i wszystko ucichło.

Magdalina trafiła na wybieg z nasza skorupa. Po 2 miesiacach, w niedziele wzięliśmy żółwie do domu, ze wzgledu na spadek temperatury. W terra byla rozróba. Ze Magda jest duza, a terra jest dla niej takie se - kopała, drapała wydawalo sie, ze zaraz szybę rozbije. Ok. Stwierdzilam, ze jest ciekawska, towarzyska wiec moze sie jej nudzi. Tłukła sie straszliwie dwa dni. W poniedzialek bylo apogeum, a we wtorek zrobila sie cichutka, po powrocie do domu okazalo sie, ze  ZNIOSŁA JAJAO.

I mam problem. Bo nie znając jej przeszłości nie wiem co mam myslec. Inkubowac? Odpuścić? Szukac innych? (W terra maja wyspę cieplna z piaskiem) nie wiem, czy jest to mozliwe ze uciekła z lewej hodowli?
Ogolnie nie bylam gotowa na jajo. Nie wiem nawet jak sprawdzic czy jest zapłodnione, czy nie.
Podobno żółwie potrafia przechowywać spermę - prosze o rozwianie watpliwości.

Czy zwyczajnie zniosła jajo bo jest ok, wszystko jej pasuje i wyszlo?

Jak mam dbac o nia po jaju? Jakies specjalne wskazowki? Bardzo prosiłabym o pomoc

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #1 dnia: 23.08.2017, 08:53:44 am »
Teraz musisz podawać jej dużo wapnia w postaci sepii bądź węglanu wapnia bez D3.
Jeśli chodzi o inkubację to masz dobry artykuł na stronie terrarium.com.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #2 dnia: 23.08.2017, 09:00:06 am »
Przeczytalam wszystko, co mozliwe. Wapno, ze wzgledu na mlodego dostawała do tej pory 1-2 razy w tygodniu. Utrzymac?

Pytanie: jest mozliwe zeby bylo zapłodnione? Bo ona serio wygladała w chwili znalezienia na mega zadbana.
Pytanie 2: grzebać w terra za ewentualnymi innymi jajami? Nie chce sie zdziwić smrodkiem za jakis czas ;)  czy zniosła jedno i tyle?
Nie wiem.... czy żółwie robia sobie przerwy w znoszeniu jaj ? No jedno dziennie, odpoczynek i nastepne? Czy pyk,pyk,pyk...?

Widze ze jest zmeczona, ze jest bardzo spokojna. Tylko nie wiem czy spodziewac sie kolejnego? Czy zwyczajnie regeneruje sily?



Ona jest diabelnie ciekawska, żywa, towarzyska. A teraz : je-spi, je-spi. Od wczoraj.

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #3 dnia: 23.08.2017, 09:27:39 am »
Teraz powinnaś dawać mu codziennie wapno.
Myślę,że jest możliwość aby było zapłodnione.
Raczej wątpię by zniosła jedno jajo.Żołwie robią sobie takie odpoczynki więc prawdopodobne jest ,że będzie dalej znosić.Pójdź z nim do weterynarza ,żeby wykluczył zaparcie jaj.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #4 dnia: 23.08.2017, 09:35:58 am »
To musze jechac w krk, na tej wsi to weci nie wiedza jak prawidłowo psa żywic i jakie badania labo wykonywać :/

U weta prześwietlenie? Moge w piatek? Czy gnać pędem?Mam do weta 100km... o cos Pytac? Jakies badania? Morfo/kal/jono?

Bo ona jest dalej spokojniutka, dołek niby kopała, ale mogla wykopać i w piachu jak mnie nie bylo. Ogolnie terra wyglada jak po spycharkę, wiec cholera wie co robila miedzy 10 rano a 13.30 ....

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #5 dnia: 23.08.2017, 09:58:08 am »
Tak u weta RTG.Możesz jechać w piątek.Ważne aby wet znał się na gadach ,wybierz takiego polecanego na forum.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #6 dnia: 23.08.2017, 10:15:56 am »
Umówiłam sie do dr ptak z Krakowa.
Na piatek

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #7 dnia: 25.08.2017, 17:38:24 pm »
Wracam od weta.

Żółwikinka ma zrobione rtg. Ma jeszcze dwa jaja. Dosyc wysoko.

Teraz mam pytanie, bo nie wiem czy dobrze zrozumiałam:
Ona jest na wybiegu (docelowo chcemy ja zimować) i zrozumiałam zeby ja przenieść do terra, zeby miala cieplutko i zeby te dwa jaja zniosła.

Czy tak?

Bo pani wet zostala poinformowana, ze dziewczyna jest na wybiegu, jednak pozniej mowila jakby miala byc w terra.

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #8 dnia: 25.08.2017, 17:41:52 pm »
Myślę,że nie ma sensu zabierać jej do terra .Na wybiegu też może znieść jaja tylko musi mieć grubą warstwę podłoża.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #9 dnia: 25.08.2017, 17:52:34 pm »
Na noc ja brac? Bo na Podhalu w nocy na ta chwile jest 5stopni. Nie bedzie to przeszkoda, zeby zniosła? Wolalabym zeby nic sie w niej nie zaklinowalo.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #10 dnia: 25.08.2017, 17:54:45 pm »
Mam jeszcze zalecenie robienia jej ciepłych kapieli, codziennej suplementacji wapnem i witaminami.

U weta dostala zastrzyk wzmacniający

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #11 dnia: 25.08.2017, 17:58:55 pm »
A jaka temperatura jest w dzień?

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #12 dnia: 25.08.2017, 18:00:45 pm »
Od niedzieli do srody byla nie wyzsza niz 13 stopni w dzien i 4-5 stopni w nocy


Od czwartku do teraz jest pod 24-26 stopni i 5-6 w nocy, tej nocy byla burza i straszna ulewa

Offline Kenet

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 210
  • Reputacja: 7
  • Ż.grecki Testudo hermanni
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #13 dnia: 25.08.2017, 18:10:25 pm »
Myślę,że da radę i nie trzeba jej zabierać z wybiegu.

Offline Alma

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja: 0
Odp: Znaleziona Greczynka złożyła jajo
« Odpowiedź #14 dnia: 25.08.2017, 18:17:51 pm »
Spadek temperatury nie pokrzyżuje jej planów rozrodczych?

Czy jak bedzie zimno, brac ja do terra na noc (mamy w domu do 18stopni) i nie włączać ogrzewania w terra?
I wystawiać ja w miare dobrej pogody?

Strasznie sie boje zeby sie nie zatkało jej nic.