Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 28.03.2024, 15:54:32 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Wybieg balkonowy (tak... kolejny)  (Przeczytany 9283 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Skie

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja: 0
Wybieg balkonowy (tak... kolejny)
« dnia: 07.03.2016, 19:24:28 pm »
Witajcie, powoli zaczynam planowanie wybiegu na balkonie - poczytałem wątki, obejrzałem zdjecia często wspaniałych wybiegów, ale nadal chcę wyjaśnić kilka wątpliwości.
Wybieg będzie miał około 1mx1.2m, dla żółwia stepowego.

Wstępny plan jest taki: "skrzynka" z osb, ścianki o wysokości 15cm. Całość lekko nachylona i dno podziurkowane z nizszej strony nachylenia dla drenażu. Wzdłuż całości pionowe listwy, wzdłuż których rozpięta "miękka" siatka ze sztucznego materiału.

I teraz pierwsze pytanie: czy na dno sypać żwirek? Kompletnie nie znam się na hodowli roślin.

Skrzynkę do wypełniam ziemią ogrodową - warstwa 10cm. Na to po całości darń (kupię po prostu 1m2).

I kolejne pytanie: z tego, co widziałem na tym forum, polecacie darń. Jednak fora zachodnie twierdzą, że dla stepka to niedobry teren, bo może być zbyt wilgotny, co doprowadzi do różnych chorób. Więc jak? Ziemia z gliną, czy darń?

Reszta wybiegu to kosmetyka - kamyki do wygrzewania, jakieś korzenie, ceramiczna płytka jako stołówka, doniczka  i jakiś mały domek na zimniejsze dni (zapewne z plastku, żeby przepuszczał światło.

Co o tym sądzicie?

Offline magdag

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Reputacja: 10
Odp: Wybieg balkonowy (tak... kolejny)
« Odpowiedź #1 dnia: 07.03.2016, 22:51:08 pm »