Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 19.04.2024, 20:25:09 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Jaka lodówka do zimowania? [wydzielony]  (Przeczytany 6667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Beata

  • Administrator
  • Żółw leśny (Geochelone carbonaria)
  • ***
  • Wiadomości: 2735
  • Reputacja: 82
  • Administrator ogólny
    • Serwis o żółwiach lądowych
Jaka lodówka do zimowania? [wydzielony]
« dnia: 30.09.2008, 11:05:39 am »
Tak poczytałam tu posty i się zaczęłam zastanawiać nad tym zimowaniem..a mogłabym w styczniu go przezimować? może do wtedy kupiłabym sobie taką lodówkę,bo na razie nie stać mnie.. http://www.allegro.pl/item448409296_absolutnie_uniwersalna_lodowka_mini_chlodziarka.html
co sądzicie na taką chłodziarkę? maxymalna temp. chłodzenia to 5 stopni

Nie mam doświadczenia związanego z uzywaniem takich lodówek, bo sama mam dla żółwia zwykła stacjonarną lodówkę LG, tyle że taką małą. To jest natomiast lodówka samochodowa z możliwością zasilania z gniazdka. Nie wiem jak one się spisują pod kątem tego co obiecuje producent no i pod kątem niezawodności... a to dość kluczowa sprawa w zapewnieniu żółwiowi spokojnej i zgodnej z planem hibernacji.

Dokładnie trzeba też przyjrzec się jej rozmiarom, a raczej rozmiarom komory wewnętrznej - z uwzględnieniem tego że na półce lub na dnie musi się zmieścić pojemnik który jest sporo szerszy i wyższy od żółwia (przynajmniej na tyle aby mógł się on w nim swobodnie obracać i aby ilość podloża nie była symboliczna), no i powinno też pozostać nieco wolnego miejsca na powietrze dla żółwia (a i tak trzeba często wietrzyć).