Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 27.04.2024, 16:22:09 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Mój żółwik :)  (Przeczytany 10520 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Beata

  • Administrator
  • Żółw leśny (Geochelone carbonaria)
  • ***
  • Wiadomości: 2735
  • Reputacja: 82
  • Administrator ogólny
    • Serwis o żółwiach lądowych
Odp: Mój żółwik :)
« Odpowiedź #30 dnia: 02.11.2010, 08:55:28 am »
Na rozmowy o zimowaniu przyjdzie czas, teraz zimowania by nie przeżył. Nie podważam kompetencji dr Wilk, szczególnie że sama nie jestem lekarzem ale wyobrażam sobie jak rozległa i trudna to dziedzina. Ona patrzy z medycznego punktu widzenia i ma zapewne wiedzę o anatomii i lekach której ja nie mam a ja patrzę z punktu widzenia hodowcy i hobbysty, kogoś kto pożarł dziesiątki książek, artykułów i publikacji na tematy żółwiowe i z mojej perspektywy na bazie mojej wiedzy uważam zimowanie także w sztucznej hodowli - za konieczne i weterynarz może tego nie wiedzieć i nie oznacza to od razu że jest zły w tym co robi, może się mylić jak każdy. 

Co do lampy UVB i jej odległości - zależy jaką kupisz. Zoomed podaje dokładne odległości swoich lamp na opakowaniu. Niestety Exoterrra nie robi tego a jedynie podaje efektywność np. do 50 cm, więc żółw powinien znaleźć się w tym zakresie, mniej więcej w połowie lub na poczatku nieco za nią. Z czasem siła emisji UVB spada i lampę można obniżyć.
Jak zamieścić ogłoszenie adopcyjne (czyli oddam/przygarnę żółwia)
-> KLIKNIJ TU

Offline zzagazz

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Reputacja: 0
Odp: Mój żółwik :)
« Odpowiedź #31 dnia: 10.01.2011, 14:43:31 pm »
Witam :) Dawno nie pisalam o Filipku :) Ale u niego wszystko dobrze, zdrowieje, ma sie dobrze, duzo je i daje mi duzo radosci :)

Byl odrobaczany juz 2 razy, dostalam potrzebne witaminki i zastrzyki :)