Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 28.03.2024, 13:58:37 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Jestem zielony - chciałbym hodować żółwia wodno-lądowego, POMOCY (akwaterrarium)  (Przeczytany 8734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SilverWalk

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja: 0
Witam, jestem kompletnie zielony w hodowli czegokolwiek związanego z akwarium a planuję kupić sobie żółwia wodno-lądowego w zoologicznym (żłótolicy, ten co jest w każdym sklepie zoologicznym).
W tym temacie chciałbym pytać o wszystko i wszystkich, nawet podstawowe pytania gdyż nic nie wiem na temat akwarystyki, nie chciałbym robić tematu z każdym moim pytaniem także proszę Was o zaglądanie tutaj Was - użytkowników dość często.

Pierwsze pytanie do Was jak to jest z gatunkiem żółwia żółtolicego, jest to gatunek inwazyjny, lecz można go normalnie kupić, a czy można go hodować, nie grozi mi za to kara?

No i drugie, jakie wyposażenie potrzebuje ów gatunek? Przygotowałem sobie małą listę sprzętu do akwarium które planuje kupić, i proszę o poprawienie mnie lub jakieś zmiany.

- Akwarium z półką i podestem z kamyczków 20-25l (na początek bo nie mam jeszcze dużej komody),
- Filtr do akwarium jeden z tańszych ok. 30zł, do kubełkowego nie mam miejsca jak mówiłem wyżej po reszta do tak małego akwarium poco mi kubełkowy,
- Dwie lampy
- Żarówkę grzewczą - lustrzankę 40w
- Żarówkę kompaktową UVB 5.0 13w

I ewentualnie jak fundusze starczą jeszcze to jakiś żwirek oraz ozdobne rośliny sztuczne.

Tutaj zadaje trzecie pytanie, słyszałem dla żółwia potrzebuje filtra z węglem aktywnym oraz zeolitem, Pani w zoologicznym mówi że do tak małego akwarium do nie jest wymagane, jak to jest? Gdzie dostane węgiel aktywny i zeolit do takiego filtra jak zużyje ten który będzie w zestawie?

Offline doru

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1553