Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 29.03.2024, 07:33:50 am

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Sine, opuchnięte oczy  (Przeczytany 5676 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patrycja1207

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: 0
Sine, opuchnięte oczy
« dnia: 25.02.2012, 05:13:36 am »
witam, mam mały problem otóż moi Rodzice jakiś dłuższy czas temu kupili sobie pare żółwi wodno - lądowych. Niestety mieszkają za granicą i ja również, ale jeszcze przez "Chwilę" będę w Polsce. Nie znam się kompletnie na żółwiach, a rodzice nie mogli ich na razie wziąć ze sobą więc pozostawili je pod opieką mojej babci, która regularnie je karmi itp itd. Pare dni temu moja babcia zauważyła problem u jednego z żółwi - mianowicie białe błonki na obu oczach. Zadzwoniłam do ojca i zapytałam czy to coś poważnego, podobno już coś takiego już wystąpiło u tego samego żółwia, ale na jednym oku. Tato stwierdził, że drugi żółw podrapał tego drugiego i to dlatego. Przy czym wtedy też tamten żółw nie jadł nic. Mama przemywała mu oczy delikatnie rumiankiem...podobno po 2 tyg. było już ok. Mama poradziła mi też spróbować przetrzeć te oczka rumiankiem. Więc przetarłam - bardzo delikatnie. Błony były białe. Wczoraj już zaczęły zmieniać kolor na siny/fioletowy i mam wrażenie, że trochę są opuchnięte. Żółw praktycznie nic nie je. Ma podkulony ogonek i cały czas przebywa w prawie w jednym miejscu w akwarium pod wodą, czasami ma otwarte oczy, ale tylko czasami... Podejrzewałam na początku awitaminozę bądź przyczyny doszukiwałam się w porze roku, ale teraz już nic nie wiem... nigdy jakoś za specjalnie nie interesowałam się tymi żółwiami, ale jednak serce mi się kraje jak patrze na nią (bo to samiczka) i mam wrażenie, że cierpi. Wie ktoś może co to może być? Jak leczyć? Itp? warunki w akwarium są zapewnione, tylko ostatnio chyba jakaś pompka/filtr się popsuł i niestety ja teg