Wiedza > Żółwie wodno-lądowe i inne

Przygarnelem znajdę. Proszę o pomoc

(1/3) > >>

ozi1123:
Witam jakiś czas temu jedna że znajomych znalazła żółwia na łące . Nikt go nie chciał i nie mogła znaleźć właściciela
Więc stwierdziłem z żona że go weźmiemy.
Na początku myśleliśmy że to londowy ale jak się okazało ze jednak nie
Ale jak się powiedziało A to i trzeba działać dalej .
Żółw ma około 20cm


Niewiem ile ma lat i jaki to dokładnie gatunek .
Żółw Bujal się trochę po wannach i miskach puki nie trafił do nas.
Zakupiliśmy akwarium narazie używane  100/40/40
Wyczyscilismy.
Do  tego mam pompka tetra ex800  wyczyscilem i dałem nowe filtry itp
Wody nalalem jakieś 20/30cm
Do tego nowe kamienie wyczyszczone oraz kwiatki.
Pływają też rybki które dostałem z akwarium to są trzy glonojady ,neonki i jakieś jeszcze narazie ich nie zjada .nie znam się bo to moje pierwsze akwarium wodne w życiu.



Do tego mam jakieś oświetlenie Niewiem czy dobre.



Brakuje mi wyspy i chyba żarówki do wygrzewania .co proponujecie bo te pływające to chyba lipa będzie .nie mam pojęcia Co mu zrobić.

Narazie to karmię ryba surowa pocieta bo innych rzeczy dla zolwia niechęć jeść.

Co doradzają co mogę zrobić by było mu dobrze.
Dodam że ludzi się nie  boi.

ozi1123:
Oprócz informacji co do  przygotowania akwarium dla niego
Potrzebuje też informacji jak to wygląda prawnie czy potrzebuje jakieś dokumenty jak tak to jak to załatwić?
Dodam że sytuacja dzieje się w DE.

heres:
Na mój gust jest to dorosły żółw zoltolicy, koniecznie zrób wyspę i to szybko, można kupić gotowa albo zrobić samemu np. Dokleic szybę silikonem (uniwersalnym lub najlepiej akwariowym), takie oświetlenie możesz zostawić ale potrzebujesz grzewczej z UVB poczytaj o metahalogen ie. Uważaj jeszcze na grzałke bo jak dobrze widzę masz szklana więc jest duże ryzyko że żółw ja zbije i porażki się prądem zainstaluj jakąś osłonę.

doru: