Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 21.05.2024, 15:10:57 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Czy żółwik wygląda na zdrowego?  (Przeczytany 3054 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline żółwikFelek

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
Czy żółwik wygląda na zdrowego?
« dnia: 30.12.2015, 16:10:29 pm »
Witam,
Jestem początkującym hodowcą i chciałabym się dowiedzieć czy mój żółw wygląda na zdrowego. Weterynarz podał że ma około 4-5 lat.
Pozdrawiam.

Offline ddaniel.z3@wp.pl

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 37
  • Reputacja: 0
Odp: Czy żółwik wygląda na zdrowego?
« Odpowiedź #1 dnia: 30.12.2015, 16:49:08 pm »
Piekna skorupka... wstępnie wygląda ok.  Zrób mu badanie kału :-) noo i zmień to podłoże... lepsza już chyba zwykła ziemia niż drewienka.

Offline żółwikFelek

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja: 0
Odp: Czy żółwik wygląda na zdrowego?
« Odpowiedź #2 dnia: 30.12.2015, 16:51:50 pm »
Dziękuję za odpowiedź, może być taka wykopana na polu na wsi?

Offline magdag

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 288
  • Reputacja: 10
Odp: Czy żółwik wygląda na zdrowego?
« Odpowiedź #3 dnia: 30.12.2015, 21:37:35 pm »
Z doświadczenia podpowiem Ci, że najlepsza jest darń.   Ja do terrarium 160 na 80 cm wykopywałam z ogrodu z miejsca gdzie rosła krótka trawa z koniczyną takie prostokąty 30 na 20 cm, głębokie około 8 cm. Tam gdzie kawałki darni nie przylegały całkiem nie do siebie wsypałam ziemię i tak wyłożyłam  2/3 terra, a na 1/3 wysypałam ziemię kwiatową i wyłożyłam kamieniami. W drugim terrarium mam mniej darni i użyłam więcej ziemi ale też więcej kamieni wyłożyłam, żeby było stabilniejsze.