Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 28.04.2024, 15:47:59 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Podstawowe pytania dotyczące hodowli żółwia  (Przeczytany 2742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Aray

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja: 0
Podstawowe pytania dotyczące hodowli żółwia
« dnia: 27.04.2010, 16:14:53 pm »
Witam. Jak na razie nie mam możliwości na żółwia, jednakże w niedalekiej przyszłości chciałabym to zmienić  :D
Kiedy zamierzam przyjąć jakiekolwiek zwierzę do domu najpierw studiuję o nim sporo rzeczy.
Obecnie mam psa i świnkę morską (Pies - Bessi 2,5 roku, a Świnka - Bąbelina 4-5 lat.), ale to nie na temat.
Tak więc co do żółwi, mam kilka pytań, a otóż :
1. Jak można rozpoznać płeć.
2. Czy rasy są zależne od charakterów?
3. Za ile można kupić żółwia.
4. Jak przygotować akwarium/terrarium :
- co trzeba włożyć.
- z czego zrobić.
- gdzie co postawić.
- ściółkę - jaką?
5. Czy płeć jest zależna od charakteru ?
6. Jak kąpać żółwia.
7. Kiedy iść z nim do weta.
8. Czy trzeba mu coś obcinać? (paznokcie)
9. Co jedzą żółwie.
10. Czy nie boją się psów? Psy im nic nie zrobią?

Na razie tyle mnie ciekawi. Proszę więc o odpowiedzi, a ja biorę się do przeglądania działów :).
Jeśli nie nauczymy się kochać zwierząt, nie nauczymy się również kochać ludzi i wszyscy zginiemy Libera Mortis.

Offline Świetlik

  • Żółw promienisty (Geochelone radiata)
  • **
  • Wiadomości: 624
  • Reputacja: 33
Odp: Podstawowe pytania dotyczące hodowli żółwia
« Odpowiedź #1 dnia: 27.04.2010, 16:28:00 pm »
WItaj na forum! Twoje podejście do przygarnięcia żółwia jest godne pochwały i naśladowania ;). Najpierw trzeba się wszystkiego dowiedzieć, potem przejść do działania. Na większość pytań znajdziesz dokładne odpowiedzi na stronie głównej, zatem polecam Ci najpierw wczytanie się w tamte informacje, a potem- pytaj śmiało o resztę.