Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 10.05.2024, 13:08:57 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Złość na żarówkę  (Przeczytany 6220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline olika

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 361
  • Reputacja: 1
Złość na żarówkę
« dnia: 26.08.2010, 10:35:39 am »
pogoda pochmurna, wiec wziełam kubice do domu, zapalam żarówki a tu bach... ta droga uvb po prostu zaswiecila sie i zgasła, znaczy ze przepaliła... niech ją szlag... :/ nawet pol roku swiecenia nie wytrzymała a niby exo terra... zła jestem... co zakupić teraz, bo do tamtej mam juz niesmak :/

Offline żółw-czesiek

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 264
  • Reputacja: 9
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #1 dnia: 26.08.2010, 10:59:28 am »
hym, to faktycznie krótko poświeciła. spróbuj ja jeszcze wykręcić i wkręcić raz jeszcze może zaskoczy. ale jak przepalona to trzeba nowa kupić. gdzie ją kupiłaś? generalnie one długą świecą inna rzecz że dłużej się świecą niż emitują UVB. kup taką samą tylko z innego źródła.

Offline Gallad

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 9
  • 1 x Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #2 dnia: 26.08.2010, 15:25:07 pm »
Według mnie olika trafiłaś na jakąś felerny egzemplarz i tyle. Nie ma co się zniechęcać do marki, która już jest sprawdzona, gdyż w przypadku nawet takiej zdażają się błędy. No i nie trzeba się rozwodzić nad tematem, lecz pójść do zoologika i kupić nową z uśmiechem na twarzy :D

Nie, nie pracuję dla exo terra ;D Nie chcę robić im reklamy, ale uważam, że nie ma co się jakimś trefną sztuką przejmować ;) Gorzej jak się marka ogólnie psuje...przykład piwo LECH. Kiedyś było dobre a od 3 lat....tfu....  :-\  To była taka mała dygresja i już nic nie mówię :-X ;)

Offline anna-daria

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Reputacja: 10
  • Geochelone pardalis
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #3 dnia: 26.08.2010, 17:20:35 pm »
mi się wydaje że najpierw powinnaś iść z paragonem i tą żarówką do sklepu i po prostu ją wymienić, sprzedali wadliwy towar, to nie twoja wina i powinnać dostać drugą.
Stefanka

Offline Gallad

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 211
  • Reputacja: 9
  • 1 x Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #4 dnia: 26.08.2010, 17:28:37 pm »
mi się wydaje że najpierw powinnaś iść z paragonem i tą żarówką do sklepu i po prostu ją wymienić, sprzedali wadliwy towar, to nie twoja wina i powinnać dostać drugą.


Nawet jeśli olika ma paragon(w co wątpię), to jakoś mi się wierzyć nie chce, aby właścicel sklepu się na zgodził. To nie jego wina, jakie żarówki dostaje od producenta i raczej koszty za felerną żarówkę musiałby ponieść on, gdyby drugą dał. Mineło już pół roku... Poza tym, żarówka nie jest objęta gwarancją. No chyba, ze sprzedawca naprawdę jakiś niesamowity i pomocny...ale w to już raczej nie wierzę.

Offline kontodousuniecia

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 219
  • Reputacja: 4
  • Posiadam żółwia stepowego
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #5 dnia: 26.08.2010, 18:32:29 pm »
ja kupiłem żarówkę też z tej firmy 26W kosztowała 79zł !! w sklepie kakadu kosztuje 68 zł !! i jest na nią gwarancja a na tą co kupiłem za 79 nie ma i jak to jest możliwe ? zwykła żarówka ma gwarancję a taka droga nie bynajmniej w tym sklepie :/

Offline witia

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1552
  • Reputacja: 69
  • Posiadany gatunek: 2 x Testudo hermanni hermanni
    • Strona poświęcona hodowli żółwi greckich
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #6 dnia: 27.08.2010, 07:44:29 am »
Gwarancję na żarówki nie daje sprzedawca, a sam jej producent. Sprzedawca może wadliwy towar u producenta zareklamować, pod warunkiem, że objęty jest on gwarancją, i że wada powstała jeszcze przed jej upływem - co jest z resztą oczywiste. Inna jest sprawa, że wielu sprzedawców reklamacji nie przyjmuje, bo to dla nich tylko dodatkowa robota... W takim przypadku najlepiej jest napisać do samego producenta i zapytać, czy produkt taki i taki jest na gwarancji...

W każdym razie Olika na reklamację żarówki szanse ma nikłe, a to z tego względu, że kupiła ją nie wczoraj, czy w zeszłym tygodniu, tylko parę miesięcy temu. A poza tym sam producent, czyli Exo Terra zaleca ich wymianę średnio co 6 m-cy.  
Pozdrowienia, Wojtek
www.testudo-hermanni.prv.pl

Offline anna-daria

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Reputacja: 10
  • Geochelone pardalis
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #7 dnia: 27.08.2010, 15:53:32 pm »
aha, bo myślałam że ona od razu po zakupie się przepaliła, nie skojarzyłam że to ta się przepaliła co już pół roku świeciła. Z tego co ja kojarzę to po pół roku trzeba wymieniać, bo traci swoją moc, nawet jak dalej świeci to nie wydziela odpowiedniego promieniowania UVB, więc trzeba być przygotowanym na taki wydatek.
Stefanka

Offline neo

  • Żółw promienisty (Geochelone radiata)
  • **
  • Wiadomości: 561
  • Reputacja: 15
  • Posiadany gatunek Stigmochelys pardalis
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #8 dnia: 27.08.2010, 17:23:07 pm »
własnie a co do trwałości takiej zarówki to zastanawia mnie jedno -
jak żarówka jest bardzo mało używana bo żółw mieszka sobie na wybiegu a z zarówki korzysta tylko w pochmurne / deszczowe dni to czy taka żarówka też traci swoją wydajność na promienie UVB ?
bo zawsze mi sie wydawało ze to ilość godzin używania a nie lata decydują o jakości
co wy o tym sądzicie ?
In The Lap Of The Queen

Offline anna-daria

  • Żółw egipski (Testudo kleinmanni)
  • *
  • Wiadomości: 390
  • Reputacja: 10
  • Geochelone pardalis
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #9 dnia: 27.08.2010, 19:22:51 pm »
mi się wydaje że im rzadziej się ją zaala tym dłużej utrzymuje swoje właściwości. W moim przypadku żarówka świeci po 8 godz. dziennie prawe cały rok, ale jeżeli ktoś ma żółwia którego zimą zimuje a latem trzyma na wybiegu, to taka żarówka zdecydowanie dłużej powinna promieniować UVB niż pół roku.
Stefanka

Offline neo

  • Żółw promienisty (Geochelone radiata)
  • **
  • Wiadomości: 561
  • Reputacja: 15
  • Posiadany gatunek Stigmochelys pardalis
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #10 dnia: 27.08.2010, 20:04:28 pm »
no własnie !
ja mojego chce zimować < ale dopiero od przyszłej zimy z kilu powodów > wiec tej zimy żarówka bedzie używana . w ciepłe dni gadzina cały czas jest na wybiegu
no i zastanawiam sie czy taka żarówka jak bedzie używana < od przyszłego roku > tylko "od świeta " może mi służyć kilka lat czy mimo wszystko trzeba ja wymieniać co roku 
In The Lap Of The Queen

Offline witia

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1552
  • Reputacja: 69
  • Posiadany gatunek: 2 x Testudo hermanni hermanni
    • Strona poświęcona hodowli żółwi greckich
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #11 dnia: 27.08.2010, 21:05:17 pm »
bo zawsze mi sie wydawało ze to ilość godzin używania a nie lata decydują o jakości

Dokładnie tak! Exo Terra zaleca wymianę żarówki średnio po 6 miesiącach użytkowania, przy założeniu, że pracuje ona ok. 10 godzin dziennie. Jeśli żarówkę używa się "od święta" (bo np. żółw jest ciągle na wybiegu), to wiadomo, że nie trzeba jej zaraz po pół roku wymieniać, tylko po dłuższym okresie.   
Pozdrowienia, Wojtek
www.testudo-hermanni.prv.pl

Offline Beata

  • Administrator
  • Żółw leśny (Geochelone carbonaria)
  • ***
  • Wiadomości: 2735
  • Reputacja: 82
  • Administrator ogólny
    • Serwis o żółwiach lądowych
Odp: Złość na żarówkę
« Odpowiedź #12 dnia: 31.08.2010, 10:01:24 am »
Nawet jeśli olika ma paragon(w co wątpię), to jakoś mi się wierzyć nie chce, aby właścicel sklepu się na zgodził. To nie jego wina, jakie żarówki dostaje od producenta i raczej koszty za felerną żarówkę musiałby ponieść on, gdyby drugą dał. Mineło już pół roku... Poza tym, żarówka nie jest objęta gwarancją. No chyba, ze sprzedawca naprawdę jakiś niesamowity i pomocny...ale w to już raczej nie wierzę.

To nie tak. Odpowiedzialność za wadliwy produkt nie jest oparta o kwestię winy. Kupujący ma prawo otrzymać produkt pełnowartościowy i nic go nie musi reszta obchodzić. W razie gdy w trakcie okresu gwarancyjnego (u nas 2 lata) ujawni się wada - sprzedawca ma obowiązek dokonać nieodpłatnej wymiany na nowy lub naprawy (tutaj zależnie od wyboru klienta przy czym przyjmuje się zasadniczo obowiązek wymiany). Odpowiedzialność w relacji przedsiębiorca-komsument jest rozumiana szeroko - nie tylko wady jako takie ale wszelkie niezgodności towaru z jego zadeklarowanym opisem, zestawem cech, zapewnieniem producenta o określonych właściwościach.
Problem jest szeroki - mnie np. kiedyś przysłali buty w innym odcieniu niż zamówione albo kupiłam krzesło na którym nie dało się normalnie siedzieć (uciskało pod kolanami) - obie rzeczy skutecznie reklamowałam.
Oczywiście sprzedawcy wciskają klientom kit jak tylko mogą, a czasem mają niewykwalifikowany personel który nie zna obowiązujących regulacji w tym zakresie dlatego trzeba się zwykle nieźle naużerać.

Gwarancję na żarówki nie daje sprzedawca, a sam jej producent. Sprzedawca może wadliwy towar u producenta zareklamować, pod warunkiem, że objęty jest on gwarancją, i że wada powstała jeszcze przed jej upływem - co jest z resztą oczywiste. Inna jest sprawa, że wielu sprzedawców reklamacji nie przyjmuje, bo to dla nich tylko dodatkowa robota... W takim przypadku najlepiej jest napisać do samego producenta i zapytać, czy produkt taki i taki jest na gwarancji...

W każdym razie Olika na reklamację żarówki szanse ma nikłe, a to z tego względu, że kupiła ją nie wczoraj, czy w zeszłym tygodniu, tylko parę miesięcy temu. A poza tym sam producent, czyli Exo Terra zaleca ich wymianę średnio co 6 m-cy. 

Tak, ale producent nie występuje w relacji z klientem. Klient kupuje u sprzedawcy a nie u producenta i tylko sprzedawca odpowiada przed klientem jako strona umowy i podmiot zobowiązany do tego z mocy ustawy. To jakie potem sprzedawca ma roszczenie do producenta to osobna sprawa nie dotycząca klienta. Wyjątkiem jest sytuacja rozszerzonej gwarancji producenta (dodatkowy czasookres lub dodatkowy zestaw wad normalnie nie objętych gwarancją) - wtedy tak. Ale to co ustawowe to działka sprzedawcy.

Ze świetlówkami jest jednak rzeczywiście problem bo ich przydatność jest zasadniczo krótsza niż ustawowy termin odpowiedzialności.
Dlatego trudno mi powiedzieć jak na to patrzeć. W dodatku świetlówki są wrażliwe na pewne warunki i można przyspieszyć ich zużycie (wilgotność, poruszanie w trakcie pracy, częste pstrykanie). Wydaje mi się ze w każdym wypadku można spróbować - sprzedawca ma obowiązek sprawdzić zgłoszoną wadę i zdecydować czy i w jakim zakresie uznaje reklamację.
Paragon/faktura jest co do zasady konieczny (do wglądu sprzedawcy), choć chodzi zasadniczo o samo udowodnienie zakupu konkretnego sprzętu u konkretnego sprzedawcy w konkretnym dniu więc niekiedy mogą wystarczyć dokumenty związane z zawarciem transakcji. 

własnie a co do trwałości takiej zarówki to zastanawia mnie jedno -
jak żarówka jest bardzo mało używana bo żółw mieszka sobie na wybiegu a z zarówki korzysta tylko w pochmurne / deszczowe dni to czy taka żarówka też traci swoją wydajność na promienie UVB ?
bo zawsze mi sie wydawało ze to ilość godzin używania a nie lata decydują o jakości
co wy o tym sądzicie ?

W tym zakresie brakuje jednoznacznych informacji od producentów. W ogóle świetlówki szczególnie ExoTerry są kiepsko opisane, brak instrukcji, odległości itp. Kiedyś na ten temat dokładniej czytałam i rzeczywiście tak jest jak piszesz, niemniej jednak sama świetlówka również się starzeje, jest to powiedziałabym nawet - urządzenie dość wrażliwe i nawet warunki przechowywania mogą wpłynąć na jego trwałość. Warto na to zwrócić uwagę bo sklepy często sprzedają bardzo stare partie. Np. od dawna nie są produkowane ReptiGlo 8.0 a wciąż sa w sprzedaży - czyli leżą w magazynach latami...  Moim zdaniem to też może być przyczyna późniejszych problemów z nowokupionymi świetlówkami.

Jak zamieścić ogłoszenie adopcyjne (czyli oddam/przygarnę żółwia)
-> KLIKNIJ TU