Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 09.12.2019, 19:51:41 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka  (Przeczytany 4705 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kali295

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« dnia: 01.12.2010, 19:40:00 pm »
 przyznam sie ze troszke zaniedbalem stan wody w której przebywał i mysle ze to jest przyczyna choroby.
 zobaczcie sami na zdjeciach: http://img816.imageshack.us/img816/6048/pc010845.jpg

Czy konieczny jest Antybiotyk i wizyta u weterynarza?
Prosze o szybka odpowiedz :(
« Ostatnia zmiana: 01.12.2010, 22:21:26 pm wysłana przez Viktoria »

Offline Viktoria

  • Pomocnik adopcyjny
  • Żółw żabuti (Geochelone denticulata)
  • **
  • Wiadomości: 5021
  • Reputacja: 70
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #1 dnia: 01.12.2010, 22:19:54 pm »
Konieczna wizyta u weterynarza. Nie chcę Cię straszyć ale dalsze ignorowanie tego typu objawów może skończyć się tragicznie dla zwierzęcia. Ostatnio na forum był taki właśnie przypadek żółwia lądowego.
Nie zwlekaj i od razu jutro udaj się do weterynarza ale specjalisty od GADÓW. Poszukaj tu na forum jakiegoś z okolicy, albo napisz skąd jesteś to Ci kogoś poszukamy.

Offline kali295

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #2 dnia: 02.12.2010, 14:48:50 pm »
dzieki  , wiem gdzie znjduje sie dobry weterynarz w moim miescie .

Offline Viktoria

  • Pomocnik adopcyjny
  • Żółw żabuti (Geochelone denticulata)
  • **
  • Wiadomości: 5021
  • Reputacja: 70
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #3 dnia: 02.12.2010, 21:43:20 pm »
Napisz nam później co z żółwikiem. Trzymam za was kciuki

Offline miszelka1986

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Reputacja: 0
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #4 dnia: 05.12.2010, 21:30:19 pm »
A co żółwiowi jest w oczka? Mój miał opuchnięte i ich nie otwierał. Sporo dały wypowiedzi forumowiczów, którzy zalecali kąpiele w rumianku, dicortineff lany na oczka, częstsze podmiany wody, podawana wątróbka bogata w witaminy. Do rad sie zastosowałam, a opróćz tego weterynarz dał jakies witaminki i żółwik śmiga. Ze swoim też idź i będzie dobrze :)

Offline kali295

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #5 dnia: 06.12.2010, 14:34:06 pm »
Byłem u weterynarz i ma niedobór witaminy A dostał zastrzyk i jutro jak nie przejdzie na nastempny ide z nim.Problem jest ze jest zimno bardzo i moze miec zalalenie płuc....

Offline anuszka

  • Żółw obrzeżony (Testudo marginata)
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Reputacja: 1
  • Pazurek :D
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #6 dnia: 06.12.2010, 16:05:07 pm »
oj, bez przesady. Jesli transport do lekarza jest konieczny, to pod warunkiem, ze bedzie dobrze zorganizowany, zolwiowi nic nie bedzie.
Pamietam, ze moja pierwsza wizyta z Pazurkiem u weterynarza odbyla sie podczas kilkunastostopniowego mrozu.
Nie mialam zadnego pojemnika termoizolacyjnego, ale od czego ma sie glowe i rece ;)
Wzielam taka podluzna turystyczna torbe, do dwoch czy trzech (juz nie pamietam) butelek plastykowych nalalam bardzo, bardzo goracej wody i wlozylam je poziomo do tejze torby. Na to recznik. Potem pudelko po butach, lub jakikolwiek inny karton (tektura dobrze trzyma cieplo i nie przenika przez nia mrozny wiatr) wyscielilam recznikiem, umoscilam sianem i heja, zolw do srodka. Mysle, ze moznaby tez to pudelko po butach obic od srodka styropianem, no ale ja takowego nie mialam wtedy pod reka. I to pudelko po butach polozylam na recznik przykrywajacy butelki. Gdy wyjelam Pazurka u weterynarza, byl tak cieplutki, jak wyjety z terra spod lampy ;) Cala droge przespal spokojnie i nie przeziebil sie. Wiec nie ma co panikowac, tylko dobrze sie zorganizowac :)


Offline Basia

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1991
  • Reputacja: 37
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #7 dnia: 07.12.2010, 09:26:21 am »
Anuszka dobrze mówi, bo inaczej to do wiosny zejdzie

Offline kali295

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Reputacja: 0
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #8 dnia: 13.12.2010, 12:36:35 pm »
żółwik zdechł :(

Offline ankan

  • Pomocnik adopcyjny
  • Żółw pustynny (Geochelone sulcata)
  • ***
  • Wiadomości: 9194
  • Reputacja: 170
  • Posiad. gat: Żółw lamparci (Geochelone pardalis)x3
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #9 dnia: 13.12.2010, 14:26:20 pm »
Bardzo mi przykro...:( Szkoda gadzinki...:(
CHCESZ ODDAĆ LUB ADOPTOWAĆ ŻÓŁWIA KLIKNIJ TUTAJ

Offline Viktoria

  • Pomocnik adopcyjny
  • Żółw żabuti (Geochelone denticulata)
  • **
  • Wiadomości: 5021
  • Reputacja: 70
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #10 dnia: 13.12.2010, 16:37:41 pm »
A z ciekawości - byłaś u weterynarza? Zdiagnozował może posocznicę?

Offline Basia

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1991
  • Reputacja: 37
Odp: Czerwone plamki na plastronie i spuchnięte oczka
« Odpowiedź #11 dnia: 13.12.2010, 20:04:25 pm »
Co powiedział weterynarz? I mi jest przykro, że on nie żyje.