Aktualności: Witamy na forum o żółwiach lądowych! forum.zolw.info

  • 27.04.2024, 20:41:46 pm

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji

Autor Wątek: Chory kilkunastoletni żółw;(  (Przeczytany 15471 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darus161

  • Żółw stepowy (Testudo horsfieldi)
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja: 0
Chory kilkunastoletni żółw;(
« dnia: 21.03.2008, 00:28:41 am »
Ostatnio kupiłem żółwia stepowego. Nie znam się na razie zbytnio na tym. Ma około 15cm średnicy i ma lekko miękką skorupkę oraz bardzo przerośnięty pyszczek (ten taki ząbek, nie wiem jak to nazwać). Proszę powiedzcie mi jak temu zaradzić. Kupiłem mu już wielkie terrarium (ponad 100 cm, wcześniej trzymany w 40) i na lato będę mu robił wybieg. Kupię Lampe UV i takie tam, ale jak mu zetrzeć ten Dziubek? On mu musi bardzo przeszkadzać??
I drugie pytanie. Czy obcinać mu paznokcie? Ma on je już troszkę za długie jak na mój gust.

Offline Bartek

  • Żółw lamparci (Geochelone pardalis)
  • ***
  • Wiadomości: 1391
  • Reputacja: 10
Odp: Chory kilkunastoletni żółw;(
« Odpowiedź #1 dnia: 21.03.2008, 07:53:27 am »
Paznokcie tak obcinać, obcinasz powyżej czarnego gdzie jest nerw. Dziobek tez można obciąć, spiłować.
Miękka skorupa to brak UVB czyli promieniowania, choć powody mogą być inne.

Jak najszybciej do dobrego weterynarza, on ci pomoże z spiłowaniem dzioba. Potem odpowiednia dieta i oświetlenie w terrarium.

Offline Beata

  • Administrator
  • Żółw leśny (Geochelone carbonaria)
  • ***
  • Wiadomości: 2735
  • Reputacja: 82
  • Administrator ogólny
    • Serwis o żółwiach lądowych
Odp: Chory kilkunastoletni żółw;(
« Odpowiedź #2 dnia: 21.03.2008, 11:46:32 am »
Witam :)
Ja radziłabym pazurki spiłować pilniczkiem. Do obcinania trzeba mieć bardzo pewną rękę i wyczucie żeby nie zrobić krzywdy żółwiowi. Chyba że zrobi to doświadczony fachowiec - weterynarz.